Tot mai mulți cetățeni aleg semnătura electronică pentru a semna documentele în format electronic

 Datele statistice despre evoluția eliberării semnăturilor electronice în anul 2019 de către Centrul de înregistrări al Instituției publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) arată că semnătura electronică devine tot mai solicitată de către concetățenii noștri.

În perioada de referință, numărul persoanelor fizice care au solicitat și au primit de la CTIF semnături electronice a crescut, față de anul 2018, cu 11,3% și a depășit pragul de 18 mii. Majoritatea absolută dintre beneficiari și-au reînnoit, în anul 2019, certificatele cheilor publice pe care le dețineau.

Statisticile CTIF mai arată că, anul trecut, numărul total al persoanelor fizice și juridice care au primit semnături electronice eliberate de instituție a sporit, față de anul 2018, cu 6,7% și a depășit cifra de 22 mii. La finalul anului 2019, numărul total al persoanelor fizice și juridice care dețineau semnături electronice eliberate de CTIF a alcătuit 32,4 mii.


Semnătura electronică oferă deținătorilor acesteia acces la toate serviciile publice electronice disponibile. Ea poate fi utilizată în cadrul sistemelor informaționale MSign, e-Raportare, e-Declarație, e-Factura, e-Licențiere, e-Stare Civilă, e-Achiziții, etc. Cu ajutorul semnăturii electronice, cetățenii pot semna acte, cereri sau declarații oficiale fără a se prezenta la oficiile instituțiilor publice, iar oamenii de afaceri pot utiliza acest serviciu pentru a semna la distanță contracte și documente, făcând economie de timp și resurse financiare.

Centrul de înregistrări
al CTIF eliberează solicitanților, la cerere, certificatul cheii publice și dispozitivul de creare a semnăturii electronice (stick). Doritorii de a obține semnături electronice pot completa cererea respectivă în regim on – line, accesând link – ul https://office.ctif.md/pki/office/create-order-1 sau la unul din cele două Centre regionale de înregistrare ale CTIF situate în Chișinău, str. Constantin Tănase 6, etajul 3, biroul 303, și în Bălţi, str. Ştefan cel Mare 128, biroul 103.


Persoanele interesate pot să-și programeze vizitele la unul din aceste centre, apelând la Centrul unic de apel 022 855 555, deservit de operatorii Direcției suport clienți a CTIF. 

Mai multe informații despre procedura de obținere și prelungire a semnăturilor electronice le puteți obține la Centrul de înregistrări al CTIF, tel: 022 822 040.

 

Serviciul de presă al CTIF
11 februarie 2020

------------

DIȘCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.


 

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.

IPN LIVE