Posturile cu acoperire naţională M1, 2plus şi Prime TV reflectă corect subiectele electorale

Posturile cu acoperire naţională M1, 2plus şi Prime TV reflectă corect subiectele electorale

M1, 2plus şi Prime TV a reflectat pe larg subiectele electorale. În materialele difuzate au fost  prezenţi în egală măsură reprezentanţii Alianţei pentru Integrarea Europeană, şi ai PCRM, se artă în raportul de monitorizare din prima etapă al Centrului Independent de Jurnalism lansat în cadrul Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte

Posturile M1, 2plus şi Prime TV care are acoperire naţională (circa 90% din teritoriul ţării) se încadrează în toate normele etice de reflectare a campaniei electorale. Subiectele difuzate, potrivit raportului CIJ întrunesc toate condiţiile pentru materialele politice echidistante. „Este un calificativ atribuit pe bună dreptate postului nostru, deoarece reflectă corect campania electorală. Asta denotă faptul că noi ne facem meseria echilibrat fără devieri de la regulă”, explică Petru Jelihovschi, directorul postului Prime TV.

La postul public Moldova1 au fost expuse opiniile asupra mai multor probleme de partidele din Alianţa pentru Integrarea Europeană, şi reprezentanţii PCRM, dar şi de unele formaţiuni extraparlamentare şi experţi independenţi. Reprezentanţii partidelor participante în campania electorală au fost reflectaţi nepărtinitor.

Publika TV, postul de televiziune de ştiri a reflectat activ evenimentele cu tentă electorală şi politică din perioada de raport. Canalul media a difuzat ştiri în care au fost prezenţi o mare parte din concurenţii electorali. În acelaşi timp în emisiunile tv, de opinie a fost discutate echidistant subiecte electorale. Concurenţii electorali au fost prezentaţi neutru, în manieră pozitivă, şi negativă fără a fi remarcată tendinţa de favorizare a anumitor concurenţi.

Anatol Golea, directorul postului de televiziune TV7 afirmă că datele raportului nu îl interesează, deoarece „noi la TV7 ne facem corect şi echidistant meseria fără abateri de la normele deontologice ale jurnalismului. În esenţă este o sinteză a activităţii posturilor TV bazată pe studii şi pe documente”, opinează directorul de televiziune.

În raportul de reflectare al campaniei electorale din perioada 28 septembrie  – 28 noiembrie 2010 au fost incluse principalele posturi TV din Republica Moldova, Prime TV, postul public Moldova 1, NIT, N4, PublikaTV şi JurnalTV.

Autor – Anna Ţurcanu