Kjell Nordström - despre cum o companie moldovenească poate avea succes


Kjell Nordström - despre cum o companie moldovenească poate avea succes

Expertul internaţional Kjell Nordström,  autorul cărţii „Funky Business”, a răspuns, ieri seara, la întrebările celor mai importanţi oameni de afaceri din Moldova, membri ai clubului  Pro-Sper, şi a explicat cum poate o companie autohtonă şi o ţară cum este Republica Moldova să obţină succes în business, care este managementul eficient al afacerilor şi, în special, al angajaţilor, precum şi perspectivele dezvoltării economiei mondiale, inclusiv locul Republicii Moldova în acest proces.

În cadrul deschiderii şedinţei clubului, Vlad Plahotniuc, Preşedinte Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din Moldova (AOAM), a menţionat că “noi trebuie să dezvoltăm în Republica Moldova spiritul întreprinzător şi inteligenţa în afaceri. Aceste obiective sunt prioritare pentru AOAM. Sunt sigur că sfaturile domnului Nordström vor fi utile atât oamenilor de afaceri deja consacraţi, cât şi celor începători. Vizita domnului Nordström în Moldova este într-adevăr un eveniment. Şi evenimente de acest gen vor mai fi organizate de Asociaţia Oamenilor de Afaceri.

Kjell Nordström a menţionat în cadrul întrevederii de ieri că “Aici este partea interesantă a veacului în care trăim. Următorul Bill Gates ar putea fi printre participanţii evenimentului de mâine. După cum ştiţi, unul dintre asociaţii apropiaşi al lui Bill Gates era un cetăţean român, care a venit în SUA, era un programator, el fiind unul dintre angajaţii timpurii ai companiei Microsoft. Deci, răspunsul meu este "DA!" - următorul Bill Gates ar putea proveni din Moldova sau Varşovia, sau din Berlin”.

“Cunoaştem din experienţa istorică, precum şi din cea a altor ţări de pe glob că mediul de afaceri este cel care tinde spre realizarea majorităţii eforturilor în ceea ce priveşte reformele - politica doar î-l urmează. Nu politicul face reformele, ci mediul de afaceri care lansează primele iniţiative. Iar politicul le urmează, elaborând legile şi făcând ajustările de rigoare. Continuarea "internaţionalizării" (poate globalizării) este foarte importantă. Business-ul trebuie să fie inovaţional - aceasta este una din regulile de joc. Business-ul este obişnuit să acţioneze sub presiune, există concurenţă, ceea ce înseamnă că oamenii de afaceri sunt obişnuiţi să creeze soluţii noi şi să găsească idei noi. Ei posedă atât experienţa, cât şi training-ul şi pot aduce această experienţă în politică”, a mai spus Kjell Nordström.

Autorul cărţii „Funky Business”, scrisă în colaborare cu Jonas Ridderstrale şi plasată pe locul 16 printre cele mai bune cărţi de business/leadership din toate timpurile, vine la Chişinău să împărtăşească din experienţa sa acumulată timp de 20 de ani în companii multinaţionale, printre care Nokia, Sony şi Volvo. În anul 2005 Kjell Nordström era plasat în clasamentul bianual global Thinkers 50 al celor mai importanţi gânditori din domeniul managementului, pe locul nouă din întreaga lume. Este considerat „copilul teribil într-o nouă lume a afacerilor”. Kjell Nordström este profesor la Şcoala de Economie din Stockholm. Ţine prelegeri în toată lumea şi este considerat un “rebel cu o cauză”. A colaborat cu guvernul Tony Blair. Aria sa de expertiză acoperă zona de strategie corporativă, companii multinaţionale şi fenomenul de globalizare.

***

AOAM este o Asociaţie obştească, neguvernamentală, non-profit, care întruneşte în rândurile sale oameni de afaceri având convingeri comune de dezvoltare a societăţii prin dezvoltarea mediului de afaceri, susţinerea spiritului antreprenorial pentru o dezvoltare durabilă a economiei Republicii Moldova în contextul valorilor Uniunii Europene. AOAM este un mecanism promotor de programe şi proiecte concrete, de dezvoltare aplicabile atît la nivelul unei întreprinderi, cît şi la nivelul naţional de impulsionare a mediului de afaceri. Fondator al OAOM este omul de afaceri Vlad Plahotniuc, iar membrii AOAM sunt oameni de afaceri din Republica Moldova, fiind încurajată şi participarea întreprinzătorilor din alte ţări la fel ca şi investitorii străini din Republica Moldova, care prin realizările sale personale şi profesionale au dat dovadă de eficienţă şi rezultate remarcabile în afaceri. Membrii reprezintă persoane notorii din lumea de afaceri din Republica Moldova, care dispun de o experienţă bogată şi cunoştinţe profunde privind practicile de afaceri locale şi internaţionale. Obiectivele majore ale AOAM  se focusează în principal pe trei direcţii: Iniţiative legislative pentru optimizarea cadrului normativ; Promovarea imaginii Republicii Moldova peste hotare şi atragerea investiţiilor străine; Programe de susţinere a business-ului mic şi mijlociu şi crearea unui cadru de afaceri şi investiţional eficient.

Serviciul relaţii publice AOAM