ACC va spori numărul contractelor individuale cu clienţii

Administraţia SA Apă-Canal Chişinău (ACC) va recurge la perfectarea masivă a contractelor directe cu clienţii, care locuiesc in fondul locativ municipal şi sunt deserviţi de către Întreprinderea Municipală Infocom. Realizarea acestei decizii va reduce pierderile înregistrate de ACC, generate de diferenţa volumelor de apă, fixate de contoarele de bloc şi din apartamente. La moment, pierderile constituie lunar circa 560-570 mii lei la fiecare 1,4-1,5 mil. lei. Potrivit lui Serghei Dovjenko, şef al Direcţiei relaţii cu clienţii, citat de Info-Prim Neo, în timpul apropiat este posibilă perfectarea unor atare contracte cu membrii a 2 Asociaţii de Locuinţe Privatizate, din sectorul Ciocana, sau circa 1,2 mii apartamente. De asemenea, vor fi intensificate acţiunile de sporire a nivelului de plăţi prin reducerea datoriilor debitoare şi stimularea plăţilor curente. În acest scop vor fi puse în aplicare noi mecanisme de control al consumului de apă, va fi îmbunătăţită structura evidenţei, vor fi aplicate modalităţilor juridice şi tehnice mai aspre de influenţare a răuplatnicilor. Numărul clienţilor SA Apă-Canal Chişinău a sporit în anul 2005, comparativ cu anul precedent, cu 4539 şi a constituit un total de 47226 clienţi. Numărul de apometrelor instalate a sporit, în aceeaşi perioadă, cu 6141 unităţi şi constituie în total cifra de 43963 apometre, ceea ce înseamnă un nivel de contorizare de circa 93 la sută.