Sute de cetățeni apelează lunar la liniile fierbinți pentru a cere ajutor
Print Send by email
10:32, 19 Oct 2011
Sute de cetățeni apelează lunar liniile fierbinți, lansate de către organizațiile non-guvernamentale și de instituțiile de stat, pentru a cere ajutor sau consultații. Reprezentanții mai multor ONG-uri, dar și ai instituțiilor de stat, au abordat acest subiect în cadrul Clubului de presă al societății civile, transmite Info-Prim Neo.

Ofițerul de presă al Centrului Internațional „La Strada”, Nicolae Misail, a declarat că, începând cu luna septembrie 2001, de când a fost lansată linia fierbinte a centrului, consultanții au recepționat peste 32 de mii de apeluri. Cei mai mulți dintre ei au solicitat consiliere privind plecarea peste hotare . Au sunat persoane care intenționează să plece, dar și persoane care au fost traficate sau rudele acestora.

Nicolae Misail a menționat că o tendință nouă în apelurile la linia fierbinte o constituie semnalarea cazurilor privind securitatea navigării pe internet a copiilor și cazurile de exploatare sexuală comercială a copiilor. Cu astfel de probleme se adresează părinții și profesorii. De asemenea, ofițerul de presă a precizat că numărul apelurilor la linia fierbinte este în descreștere, dar asta se întâmplă nu pentru că fenomenul este în diminuare, dar pentru că ia alte forme.

Președintele Centrului pentru Protecția Consumatorilor, Denis Staruș, a declarat că din 2002, de când a fost lansată linia fierbinte, au fost examinate peste 14 mii de plângeri ale consumatorilor. Concomitent centrul a reprezentat interesele a circa 300 de consumatori în instanțele de judecată. În cele mai dese cazuri, persoanele se plâng pe mărfuri și pe servicii. În perioada rece a anului, consumatorii se plâng pe majorarea tarifelor pentru întreținere.

Ofițerul de presă al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice și Corupției Angela Starinschi, a declarat că numărul apelurilor la 2 linii fierbinți ale centrului, începând cu anul 2006, a ajuns la aproape 4 mii. Din numărul total, doar 10 apeluri au fost efectuate la linia fierbinte la care se reclamă abuzurile din partea angajatorilor centrului. Cealaltă linie e pentru cazurile de corupție în general. Ofițerul de presă spune că în unele cazuri în baza sesizărilor se organizează flagrante. De multe ori petiționarii se adresează și din rea voință, de exemplu în cazul agenților comerciali concurenți, în astfel de cazuri centrul efectuează controale pentru ambii agenți.

Angela Starinschi a mai spus că în perioada bacalaureatului linia fierbinte este solicitată de părinți și elevi. De multe ori se întâmplă că părinții își doresc ca elevii să obțină note mai mari, plătesc bani, iar dacă iau o notă mai mică, sesizează Centrul Anticorupție, dar atunci nu mai poate fi făcut practic nimic.

Șeful-adjunct al Inspectoratului Principal de Stat pentru Supravegherea Pieței, Metrologie și Protecție a Consumatorilor, Olesea Plotnic, a menționat în cadrul evenimentului că atunci când parvin sesizări din partea consumatorilor sunt delegate persoane pentru a efectua controale. Cetățenii care apelează linia fierbinte, de regulă, nu au cunoștințe juridice, iar în multe cazuri persoanele nici nu sunt cointeresate să învețe unele practici, deoarece se bazează pe existența liniilor fierbinți.

Ședința Clubului de presă al societății civile are loc în cadrul programului Consolidarea Societății Civile în Moldova.

(0) comentarii
Nume

Adaugă comentariu Citeste Regulile

Subscribe by email RSS

ANUNȚURI

Vezi toate

COMUNICATE DE PRESĂ

Vezi toate

Ultimele video

Conferințe IPN [HD] | Live streamConferințe IPN [HD] | Concluzii după Congresul Mondial al Familiei
Conferințe IPN [HD] | Organizarea unei Adunări consultativeConferințe IPN [HD] | Liceul Teoretic ,,Orizont"
Vezi toate
banner creditex